Kräks och bebis snack!

Första delen av natten sov jag i min kära säng brevid min kära Martin. Runt halv 1 tiden började Hampus konstra och gråta jääte mkt. Fick inte stop på det.. Verkade som hade ont i magen. Så jag tog ut en madrass i vardags rummet och bäddade ner mig och Hampus där. Jag la han tätt intill mig och sjöng och stök honom över magen. Han somnade. Sen har han vart orolig från och till hela natten så det har inte blivit så mkt sömn. Det har spöregnat hela natten i princip. Lite små mysigt så där med regnet smattrande mot rutan och lilleman sover sött intill en, det händer inte ofta. Har vart hårda med att han ska sova i sin säng. När Filippa var liten blev hon bortskämd på allt för många vis. Men det eh väl så med första barnet för många tror jag. Man tycker ju det är så mys pysigt. Och skämmer bort dom mer än vad man borde och det får man igen sen när dom blivit lite större än "bebis".

Efter att Filippa sovit bra inatt nu, så vaknar jag klockan 6 av att jag hör Filippa kräks inne i sitt rum. Yttligare en gång hela sängen full. Så det var bara att ta bort allting... IGEN, stoppa i maskinen, tvätta av hennne och lägga henne skav fötters på madrassen med lillebror. Så nu blev jag planterad här vid datan en stund *gäääsp* Barnen ligger och ser på händige Manny på Playhouse Disney. Gud vad kul se när man har 3 och alla bli sjuka samtidigt *wihaaa* ;)

.*. Peppar peppar .*.jag känner mig inte dålig ännu!
Var på toa nyss och "systemet" funkar fint ;)

Här eh mina busar för några dagar sen när dom var pigga och glada.







Låg och läste lite igår.

Ett barn blir till. Av Lennart Nilsson.

www.bokus.com/cgi-bin/more_book_info.cgi?ISBN=9134519009

Köpte denna boken sist jag var gravid.
Den är verkligen helt fantastisk och såna bilder,
den visar och beskriver ALLT som händer in i minsta detalj.
Från befruktning till förlossning. Just love it!
Rekomenderar den STARKT!

Har bestämt mig för inget socker och massa fet mat denna graviditeten. Med dom andra 2 har det blivit en och annan onyttighet! Nu har jag ätit bra varenda dag enligt tallriks modellen. Mkt fisk, fågel, kött, grönsaker, pasta ris, och fibrer. Får hoppas man inte slutar på 20 kg +. Ska försöka gå och röra på mig mkt och sålänge jag kan. Idag blir det dock nog ingen promenad, idag blir det till att vara inne och ta hand om små glinen.

Den här bilden tog jag för en vecka sen. Jag vet jag eh fet och har så snygg kropp efter mina 2 barn  *haha* Men detta eh mest en jämförelsebild på vad som komma skall. Minns som sagt sist, då såg det ut som jag skulle få barn när som, efter bara gått halva tiden. Så det ska bli kul och se hur snabbt och hur mkt det syns denna gången. Hoppas inte för mkt med tanke på att jag vill hinna jobba lite. Är rädd att får dom veta att jag är gravid, så ringer dom inte in mig någe mera sen. Jaja hur som helst här kommer bilden (bara klicka på den) :



Jag VET att jag sa det att denna gången ska jag inte titta vad det är på Ultraljudet sen. Men åååh jag är så nyfiken. Herregud jag är snart i v 7 bara och jag känner redan såhär. Hur ska jag orka vänta att veta till vecka 40. Jag vet jag eh skit tråkig. Vi har ju en av varje, och har kikat båda ggrna, för att JAG velat, så denna gång vill verkligen iNTE Martin se vad det eh. Han vill ha en sån upplevelse. Det blev en. . . och jag förstår honom men åh vad nyfiken man eh. Både jag och Martin tror att det eh en liten grabb där inne denna gången. Men man vet aldrig. *hihi*

Filippa vill ha en "lilledor Alice" = en lilla syster. Tror jag iaf. Min systers dotter heter Alice och hon bara älskar henne.
Postat av: Mervi

Åh fy så mysigt med tre magsjuka barn sen.. ;) Äh, du och Martin borde ju ha blvit dåliga vid det här laget, tycker jag.. Hoppas åp att ni klarar er!Krya på er!!

 2008-11-08     10:48:35
Postat av: veronica med Lias

Tycker dock inte du ser tjock ut på den bilden :O.. å man kan inte se att du fött 2 barn. tycker du ska va nöjd me hur du ser ut.

 2008-11-08     21:53:56
Postat av: Mia

Hahah, vi trodde ju också att det var en pojk vi vänta.. var helt säkra, men det var allt en tös sa dom ju..;) så filippa kanske får en alice ändå..;)

 2008-11-10     11:12:54     http://crownless-stargazer.blogspot.com
Postat av: Titti

Nä men, jag har också funtat på Alice om vi får en dotter till!! :-D

 2008-11-11     12:18:23
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss