Nödlögn. * .

Igår jobbade jag, blev en heldag 8.30 - 15. Blev att jag fick hoppa in för en annan vars barn har svår astma så hon behövde hem. Sen mötte jag Martin och barnen i stan. Köpte tjockare vantar till små glinen. Sen åkte vi hem. La oss relatiuvt i tid. Somnade nog runt 22. Men sen har jag vart uppe  ca en gång i timmen. Hampus har gråtit. Hjälpte inte med välling, ny, blöja och näs spray. Filippa har tappat nappen ett par ggr. Så det har gått om varannat.

Martin ställer alltid klockan på min mobil han skulle upp 5, sen skulle han sätta klockan på kvart i sex för att jag skulle upp med barnen till dagis sen jobbet. Men han glömde det och jag vaknade klockan kvart i 8, helt död efter natten. Och tänkte shit. Om 45 min börjar jag jobba!! Kändes rätt lönlöst att hinna ge barnen frukost, klä på dom, både inne och ytterkläder, iväg till dagis, lämna där till bussen och byta buss nere på stan som går en gång i halvtimmen. Hade hunnit vara på jobber högst högst en och en halv timme. Så jag drog till med en nödlögn, jag hatar att ljuga men, dom har vart så sura nu pga av 2 dagars VAB som var innan så jag sa att jag skulle till tandläkaren. Att jag fått sms om det igår. Och att jag helt glömt bort det, jag vet dåligt. Men jag orka inte skulla på att Martin inte ställt klockan och att vi försovit oss. Vad är det för ansvar av mig lixom. Ja hur som helst så var det inga problem.Hon lät faktiskt inte arg denna gången.

Är ledig hela helgen nu så skönt...


Idag hade jag tänkt lämna barnen på dagis iaf men det eh så fint väder. Så jag har dom hemma. Vi går ut och leker en sväng istället. Ringde vårdcentralen idag. Har fortfarande värk i olika delar av armar och ben. Jag börjar tro på att det inte har något med min över vikt att göra. Varför skulle man få sån konstig värk jag har i ARMARNA av DET!? Dom ringde upp men jag kunde inte få en tid förens den 6 december. Usch jag undrar verkligen vad det eh. Nu tänker jag inte ge mig ska stå på mig om prover och ev. röntgen av benen och armarna. Har vart såhär sen i somras nu...

Nej diska nu en snabbis. Vika bort tvätten sen ska jag och Angelica ut med barnen :)

Hej hopp sålänge!
Postat av: Mervi

Låter skumt att du då har ont i armarna i såfalls.. Stå på dig!

Idag ska jag baka bullar.... nam Vad gör ni idag?

 2008-11-22     10:17:11     http://peggybundy.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss