Ibland känns livet lite tungt...

Jobbade idag till 12. Tog bussen till Hovsjö. Var där kvart över tolv. Och skulle vara hos barnmorskan klockan 13. Så jag gick in på VI och köpte någon slags mellis/lunch. Blev en yougurt, en banan och en MER, självklart med päronsmak! Sen hitta jag dessa 2 till mina barn så coola och barnen blev jätte glada det har lekts med dom sen vi kom hem här!





Det gick bra hos BM efter mkt om och men. Det började med att hon tog fel blodtrycksmätare för mig så hon så oj, du har rätt högt blodtryckt och undrat om jag haft det innan. Men det har jag inte. Hon hämtade en lite större "manik" och provade igen. Och... ja nu så sa hon . Det ser jätte bra ut. 120 genom 60. Och jag pustade ut. Sen togs det stick i fingret. Blodsocker värdet låg på 5 efter jag precis ätit. Så det var bra. Blod värdet sen var tydligen oxå rätt högt... Hon frågade om jag druckit dåligt. Och ja jag dricker dåligt för jämnan nästan och hon sa att mig att jag måste börja dricka minst 2 liter per dag.Jag blev skit rädd och började tänka direkt att jag vet att har man för mkt av röda blodkroppar, så kan det bero på någon allvarlig sjukdom, och så börja jag direkt tänka på min konstiga värk i armar och ben. Men jag höll tyst. Hon sa att hon ska ta ett stick igen, ibland kan det bli fel av någon andledning. Hon tog ett stick i ett annat finger och denna gången såg svaren jättefina ut. Antingen är det något fel på maskinen, varför blir det sådär!? Ska iaf tillbaka nu om en vecka hon bad mig tänka på vattnet och det nu kommande veckan så ska jag komma igen och ta ett nytt prov om en vecka. INgen äggvita i urinet. Vikten vill jag inte ens tala om fick en fullkomlig chock när jag ställde mig på vågen.
Jag sa att jag ville ha kost och träningsråd nu under graviditeten så det ska jag få, och så har jag redan nu fått en remiss till sjukgymnast.



Efter jag vart där hämtade jag barnen på dagis, sen gick vi till affären och handlade dagens mat som blev en jätte god gryta med massa grönsaker, fläskfile, buljong och soya, med potatis. Sen ringde jag mamma men dom åt "som vanligt" när jag ringde. Jag fattar inte varenda gång jag ringer så äter dom finns inte en gång jag missar *hehe* Skrattar lika mkt varje gång. Sen ringde hon upp mig. . .

Hon har tydligen vart inne på gyn idag för att hon haft omänskliga blödningar nu några dagar, så fick hon tid till gyn på en gång fick hon komma in. Då hittade dom 3 tumörer på hennes äggstockar. Dom har tagit cancerprov för analys. Vill inte hispa upp mig inför henne, men hon har haft tillräckligt jobbigt tycker man. Bara elände värk och operationer. Jag hoppas verkligen inte det eh någon fara. I juli gjorde hon en operation och då fanns dom inte där som har alltså kommit sen dess till nu. En lite mindre och 2 rätt stora. Blundar och önskar av hela mitt hjärta att allt är bra! <3 Min älskade mamma!

Så skönt att jag e ledig i morgon!!! Den sista veckan har nästan tagit knäcken på mig. Jag är helt död. Både fysiskt och psykist. Tänker bara lämna barnen imorgon på dagis vid nio och ligga och sova och vila ut mig i sängen tills det e dags att hämta dom vid 2 tiden. Jag behöver det! Sen ska jag jobba hela helgen. Även om det inte eh många timmar så eh det ju det där att man ändå ska upp på morgonen.

Nee nu ska jag faktiskt, även om det eh tidigt gå och lägga mig kanske se en film på datan i sovrummet. Behöver ladda batterierna.
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss