Söndag morgon... och


Nio! Ja då fick jag kliva upp ur sängen idag, och Martin låg fortfarande snarkandes vid min sida. Så sköönt tack lill sessan Filippa som satt vid bordet och hade tagit fram målar pennor och papper och målade för fullt. Jag hade hört henne ett tag men hon hade bestämt sig för att låt oss ligga en liten stund till verkade det som. Sen när jag vaknade skulle hon klä på sig inför dagen.




Ska snart äta lite frukost sen ska vi klä på Filippa overall, stövlar och regn kläder. Så hon kan leka ute i lekparken medans  vi... alltså jag och Martin ska sortera ut ur förrådet det som ska slängas i alla dessa lådor vi har där nere inför flytten. Allt onödigt skit ska bort nu. Bella ska får ligga på sitt favorit ställe under tiden. I vagnen. Så fort man lägger henne där somnar hon som en stock. Sätter henne utanför dörren till förrådet som ligger precis intill lekparken så får hon lite frisk luft.

Ikväll är det dax för Bingolotto kväll igen med syrran och dom. Jag vann ju en ny bingolott sist när jag fick Bingo så. Blir väl att äta någon god mat och så med. Faktiskt rätt mysigt att umgås så *hehe* Man börjar väl bli gammal ;)

Fyy igår kom min "lingon vecka" tillbaka. Och det med besked, för första gången efter förlossningen. Och det medför bara massa skit. Man blir svullen som aldrig förr,och det känns som man väger typ 100 kg. Ont i magen, sötsugen osv osv. Ska stoppa in spiral har jag tänkt nu snart. Har dock inte bestämt mig för vilken jag ska ha. Koppar har jag haft innan, men den får jag såna blödningar av och om jag ska få ännu mer än nu, så tror jag inte det blir en sån igen. Hormonspiral kan man ju nästan bli utan blödning. Så jag funderar starkt på en sån. Den kostar ju en del men den går ju på högkostnadsskyddet och jag är ändå uppe så att allt kostar 50% nu. Ja ja, det tåls att tänka på till jag ringer BM imorgon. Någon som har erfarenheter utav hormonspiral?

Ne nu blir det, reductil, , en kopp te, turkisk yougurt och hallon till frukost. Sen börjar dagen.



Postat av: Titti

Jag har en hormonspiral och är ganska nöjd med den. Kändes dock VÄLDIGT obehagligt att sätta in! Kan ha blödningar till och från dom första 3-6 månaderna.

Hoppas mina blödningar försvinner för gott snart...

 2009-10-19     19:09:22
Postat av: Malin Gustafson

Jag har hormonspiral nu för andra gången och är supernöjd!!! Efter Sebastian satte jag in en och blödde inte en droppe på 4 år tills jag tog ut den. Jag blev då gravid med Lowe redan månaden efter uttaget! Efter Mio satte jag in en ny och hade lite mellanblödningar då och då, men det var mycket små! Efter ca 8-9 mån upphörde de helt och jag har nu varit blödningsfri i 1 år och ett par mån. Har två andra kompisar som har den och de blöder heller ingening! Jag kan tillägga att jag inte kände ett smack när de satte in dem, inte nån av gångerna!

 2009-10-27     14:01:51     http://stunderilivet.blogspot.com
Postat av: fanny

Min lilla sessa..

 2009-10-30     00:00:26     http://haablahaatma.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss