Godmorgon

Ny dag nya tag. Vinter tid trädde in inatt. Och klockan skall ställas en timme bakåt. Så istället för att klockan är tex 8 så är den 7. Jag har sovit rätt bra inatt faktiskt. Trots upp med något av barnen ett par ggr. Idag står jag i valet mellan att gå på barnbasaren eller så gott det går ta med hela familjen för att åka till Skärholmen åter igen för att kika på något att ha på sig till bröllopet. Eller så tar jag barnbasaren först och sen åker vi bort dit efteråt. Barnen behöver nya kläder alla 3 så. Tänkte ta med mig Filippa ner dit då isåfall.

Vi pratade igår jag och Martin, och vi gifter oss hur som helst som palnerat. Varese nån kommer ställa upp som barnvakt eller ej. Det får lösa sig. Martin blev jätte ledsen för att det kanske inte skulle bli av. Och biljetter är bokade upp för både hans mamma och pappa nere i Skåne.

Blev en konflikt med min kära syster häromdagen som gjorde att jag tappade lusten med allt. Dom har ställt upp mkt med barnvakt och skjuts och så åt oss och jag/vi har ställt upp på min syster med vad det än har varit under många många år. Verkligen allt allt allt. Nu har jag inte bett henne om mkt hjälp då hon är gravid och trött och det respekterar jag absolut. Men i fredags frågade jag om barnvakt till Filippa och Hampus några timmar mot ersättning för att vi i lugn och ro skulle kunna gå och försöka hitta kläder inför bröllopet då jag inte vill vara ute i sista sekunden.

Men då orkade hon inte. Skulle se en film och tyckte hon att vi kunde väl ta med oss alla 3 barnen så som vi hade gjort dagen innan. Och hon var själv med dagen innan och tyckte det var skit drygt då det bara var bråk i vagnen konstant hela tiden på dom. Det går verkligen knappt att fokusera sig på att göra det man var där för att göra. Då tyckte jag faktiskt att det var lite dåligt. Visst det är inte hennes ansvar eller hennes barn. Men jag kan tycka att man kan ställa upp på varann när hon själv såg hur kul det var att ha med sig alla barnen på ett sånt uppdrag. När hon faktiskt inte skulle göra annat än att se film som görs nästan varje dag ändå.

Så jag ringde upp henne kanske visst lite irriterad och säger att jag tycker att man ställer alltid upp på henne med med pengar, mat, skjuts, bjuder på saker jämt och ständigt... allt förutom att just kunna vara barnvakt för dom inte har några barn ännu. Och hade hon haft barn och dom skulle iväg på något sådant som att planera inför deras bröllop eller annat hade jag självklart ställt upp, och det vet jag att hon vet. Hon blir hur som helst skit sur, gravid som hon är (ursäkta uttrycket syrran, men du är himla gravid och brusar upp för saker du normalt inte hade gjort lika mkt i vanliga fall)



Hon säger och tycker att jag bara tar förgivet att hon ska passa barnen, att hon inte flyttat hit för att vara nån jävla barnvakt och slänger luren i mitt öra, för att Martin säger något puckat i bakgrunden. Och sen var det igång. Hon svarar inte i telefonen på 2 dagar utan skriver massa argt på sin blogg och sms. Och det tyckte jag inte är ett särskilt moget sätt att lösa nånting på. Kan man inte prata om det så behöver man inte skriva nåt om det alls, för det förstoras bara upp till 1000. Nåt som hur enkelt och snabbt som helst kunde lösts med att byta några ord. Så himla onödigt. Jaja nog om det. Ingen har vart bättre än den andra. Jag tror/hoppas det är mer eller mindre löst nu iaf hoppas jag.  

Mitt liv och min släkts liv har vi några stycken många ggr i efterhand skrattat åt och tyckt att det skulle kunne bli en riktig succè om man gjorde en sån såp opera eller vad det heter av det. Skulle tjänar storkovan på alla tittar siffror. För det händer så mkt titt som tätt. Mkt med folks respektive som kommit in i bilden. Är det inte min så är det någon annans som rör om i grytan.

Så var det med det. Nu ska jag ge mina barn frukost,
 och se ta en dusch och göra iordning mig inför dagen.

Postat av: Emelie

Vad roligt att det blir av ändå=)



 2009-10-25     11:12:34     http://emyc.blogg.se/
Postat av: Therese

Gott att ni gifter er ändå, det med barnen löser sej alltid på ett eller annat sätt.

Jag hoppas verkligen att du och din syster löser allt, det är aldrig kul att vara ovän med någon och speciellt inte någon i familjen.

 2009-10-25     11:42:29     http://thessia.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss