Omval, sjukdommar & skola.

Förlåt förlåt förlåt att jag är så dålig på att skriva just nu men är som sagt sjuk och blir inte bättre riktigt. Var ju hos läkaren häromdagen. Lyssnade på lungorna och allt lät bra där. Fick ny hostmedicin utskriven. Känns som jag mkt väl skulle fått någon slags influensa för nu har jag varit sjuk 2 veckor snart. Ont i kroppen, hosta, känner mig allmänt risig. Feber har iaf gått bort sen några dagar tillbaka. Dom tar ju inte prover på tex den nya influensan om man inte verkligen är skitsjuk med långdragen feber.

Natten till igår fick jag vara vaken hela hela natten med Hampus som bara grät och grät, och sa aj men inte vart han hade ont. Anade på en gång öron inflamation. Så igår morse ringde jag läkaren direkt vid 8. Martin fick komma dit med honom och mkt riktigt, han har fått öroninflamation. Så nu fick han en stark kur med Kåvepenin. 5 ml 3 ggr om dagen.

Nu på morgonen har jag fast jag mår piss, hållt på att ringa run till Södertälje kommun, och barnomsorgen för att göra omval angående barnens dagis. Fick tag på en kvinna på barnomsorgen, och hon sa att det finns platser lediga på en förskola som ligger precis några hus ifrån där vi ska bo sen. Och det tackar vi mer än gärna JA till!


Barnen började nämligen på ny förskola för några månader sedan då vi flyttade till hit. Vi tänkte först ha kvar barnen där på det dagiset även efter flytten tillbaka till Västergård. Men vi är verkligen inte nöjda med att ha barnen där alls. Tycker det är väldigt rörigt där, dom har ingen  koll på barnen, och vad dom gör för fem öre. Har  även märkt nu under tidens gång hur Filippa alltid är för sig själv på förskolan när man kommer, förutom när Hampus är ute med hans avdelning då leker dom två tillsammans.


Filippa är en jätte framåt tjej i vanliga fall, men man märker tydligt att hon blivit reserverad när hon är där och hon säger själv när man frågar vilka hon brukar leka med på dagis, att hon vill leka för sig själv. På Filippa och Hampus förra dagis har  funkat hur bra som helst med fröknar och dom andra barnen. Det har aldrig varit några konstigheter. Så det känns lite sådär att se sitt barn antingen utanför, eller att hon drar sig tillbaka av någon andledning. Så nu har Martin gått iväg för att posta omvalsblanketten till barnomsorgen. Sen ska han på utvecklingsamtal för Filippa, då ska han ta upp det här. Man tycker personalen tex borde göra så att barnen har gemensamma aktiviteter och leker med varann? Och lägga märke till att Filippa faktiskt ofta är själv. Usch blir så ledsen.

Sen har jag också pratat med studievägledare på komvux angående vilken utbildning jag ska välja till terminstarten i januari. Tror det kommer bli: Försäljning butik och handel. Även om det kanske inte är dröm yrket så finns det alltid jobb där! 16 oktober kommer nya katalogen. Då ska jag söka in.


Nu ska jag lägga mig och kika lite på web tv. Isabelle sover, och Martin är som sagt iväg på utvecklingsamtal. Och Hampus ligger inne i vårt sovrum och kikar på Ice Age. Fattar inte hur många ggr barn kan titta på en film utan att tröttna. Den här Ice Age vågen har hållt på bra länge nu.. *hehe*

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss