Måndag morgon


Inatt har det vart livat här. Hampus har gråtit och gnällt så tillslut fick jag gå och lägga mig på soffan med honom så resten av familjen kunde få sova i lugn och ro. Speciellt min älskade Martin som skulle upp till jobbet klockan 04.40. Han börjar klockan 6 på morgonen och har en promenad till jobbet på 35 minuter. Vaknade när han skulle upp Hampus ville ha en macka sen gick vi och la oss i våran säng och sov fram till halv 8 ungefär. Tror Hampe känner sig lite små krasslig, för nu har dom fått en ny förkylning som det verkar. Det hostas och snorar som bara den på alla 3 barnen här hemma. Suck...

Fick hur som helst 1 av 2 förråd gjort igår. Tog 2 timmar ungefär. Massa skit som man spart på bara! Var ungefär 8-9 flytt lådor som bara ska slängas. Detta har vi släpat med oss i varenda flytt ändå sen Skåne. Ska försöka ta förråd nummer 2 nästa helg.

Sen kom Sara och Mattias hit med Hampus. Vi åt lite mat och så innan det var dax för Bingolotto. Igår gick det inge vidare alls för oss förutom Martin som fick Bingo och vann en ny lott så det blir till att spela nästa vecka oxå. *hehe*

Imorgon OM barnen är kry nog att vistas på dagis så tänkte jag ta en promenad med Isabelle hur dant vädret än är. Hostar lite ännu och snorar så jag vill inte ställa mig på träningsmaskinen riktigt ännu. Men jag känner att jag behöver röra på mig. Har ju inte blivit någon träning alls nu när jag varit sjuk. Så det händer inte mkt på vågen. Bara gått ner 4 kg på en månad. Och jag vet att det hade hänt så mkt mer och jag bara hade kunnat träna. Ska sätta fart igen nu så gott det går iaf. Har 6 veckor lite drygt kvar till vigseln. Ska försöka få bort ett kg i veckan iaf tills dess.

Som jag längtar tills det är dax inte bara för att vi ska bli man och fru. Utan oxå till att komma bort och bara skämma bort sig tillsammans bara jag och Martin i 2 dagar. Helt fantastiskt. Vi kan ligga fler timmar på morgonen och dra oss utan några som helst krav på att gå upp. Mmmmm!

Ska ringa till barnomsorgen om en stund för att kolla upp hur det går med omvals placeringen. Hoppas dom snart får byta dagis. I förra vecka kom vi till dagis för att lämna Hampus. Då satt dom och hade en balja med vatten på Hampus avdelning då dom har en sk. "vatten grupp" och alla barnen satt runt med varsin liten kopp som dom tog vatten med i samma balja och drack ur. En av barnen hostade som bara den. Tycker det är helt idiotiskt nu när det går så mkt virus. Inte konstigt dom blir sjuka. Sen tycker man nu när det går svininfluensan, kan dom inte vara lite mer försiktiga då? Tycker jag det är jätte bra att dom har vatten lekar. Barn ÄLSKAR vatten, iaf mina. Men dom behöver väl inte sitta och dela vatten 8-10 barn?

Usch så himla trist väder idag dimmigt, mörkt och regnigt. Filippa frågade nyss om det börjar bli kväll. Hehe. Fick förklara att det är höst nu då blir vädret såhär vissa dagar, mörkt nästan som att det är kväll.

Ne ska ta lite frukost nu.

Postat av: Emelie

Barnen blir väl friska någon gång i April känns det som =) Felicia har öron inflamation med gojs som luktar...



6 veckor! Gud vad roligt! Har du köpt klänningen än? Du måste se till att det tas mycket bilder så man får se sen.



Vart ska ni åka iväg efter bröllopet?



Kramar

 2009-10-19     12:28:30     http://emyc.blogg.se/
Postat av: Jossan

Vattenlek hade de på det dagiset i Norrtälje där Sebbe gick. Då va de bara tre-fyra barn som badade i en balja och blötte ner hela deras toalett =)

Det va så himla roligt för dem, men det behöver ju inte vara så många på samma gång, det håller jag verkligen med om...

 2009-10-19     19:55:47     http://josefinloof.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss