Dokumentärer

Igår kväll när barnen lagt sig, så kikade jag på tv4 anytime. Blev en massa olika dokumentärer. Tycker det är jätte intressant med dokumentärer. Kikakade på allt från återträff efter 9:an efter 15 år. Ett program handlade om 2 halvsyskon som blivit kära i varann som kämpat för deras kärlek och skaffat 3 friska barn ihop. I samma program handlade det om en kille som opererat om sig till tjej och blivit ihop med en tjej som strax skulle operera om sig till kille... hmm... mkt lustigt tycker jag.

Sen kollade jag på en dokumentär om Steve Haworth som är grundare till extrema kroppsförändringar. Bortom de valiga tatueringarna och plastikoperationer uppfyller han sina klienters udda önskningar. Han har bland annat förändrat en mans ansikte så det blivit likt en katt. Satt in bultar i en skalp för att skapa en metal mohawk. Efterersom Haworth inte är läkare har alla ingrepp skett utna bedövning. I den här dokumentären tittar man närmare på Steves verk och hans klienter. Får även se hur han, hans flickvän och nära vänner gillar när man stter feta krokar i rygg eller knän eller ja u name it i kroppen och hissas upp med nån slags lift. Groose! Men av nån andledning kan man inte sluta titta för det är så extremt!

Sist men inte minst kikade jag på två olika avsnitt om Tsunamin. En handla om förödelsens våg, och man får se hemska hemska bilder när det hände. Fy finner inga ord. Sen det andra avsnittet handlar om en svensk familj och många svenskar som befann sig på jullov i Thailand som drabbades. Två av dem var Anette och Torbjörn som miste sin son Viggo i katastrofen. I detta program återvänder dom till Khao Lak tillsammans med sina barn Love och Lilly som båda föddes efter tsunamin. Programmet följer dem under resan och de berättar hur det är att lära sig leva med sorgen men också att känna glädje i det nya livet. Som man gråter! Tror inte man kan förstå deras smärta till 100 om man inte själv har barn.  Fy finner inga ord. . . Kikade nog nästan fram till tolv. Sen somnade jag som en stock.

Idag var det upp klockan 7 med barnen. Har fortfarande så himla ont i halsen så imorgon blir det läkaren. Känns som jag dragit på detta allt för länge nu och det blir lixom inte bättre. Ska sätta på en kopp te nu så jag får i mig nåt varmt och sen ta mig en halstablett. Idag blir det bara vila för mig för imorgon måste Martin verkligen börja jobba. Han har vart hemma 2 veckor nu från jobbet eftersom vi har varit sjuka nonstop.


Måste ta tag i vikten igen nu med känns det som! Igår blev det ju både pizza, tårta och sockerkaka. Inte bra inte bra. Och nu när jag vart sjuk så länge har jag kännt att jag skiter i min LCHF diet. Kroppen behöver både potatis och pasta när man eh sjuk. Nån som jag beundrar om någon är min kära mamma. Hon är så himla grým! Hon har själv gått ner från ca. 160 kg på några år. Utan några tabletter, operationer, eller särskild diet. Mer på ren vilja. Homn har valt bort allt socker i princip och mindre portioner, det kan göra underverk. Hon är mkt smalare än mig. Såhär fin är hon idag: *puss på dig mamma*


 

Ne nu ska jag snart väcka Martin vid 9 tiden så jag kan vila en stund!

Postat av: lisa

ååh du har så söta barn!!!!!



Jättevacker ring också. Blir avundsjuk, jag vill me gifta mig! :D

 2009-10-12     08:53:52     http://liese.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss