Äntligen fredag!


Idag hade Filippa lite feber när hon vaknade. Strax över 38 grader. Men nu på kvällen låg tempen på närmre 37 grader igen. Skulle egentligen iväg till Ica Maxi hela familjen, men jag tog istället med mig Hampus i vagnen och gick fram och tillbaka. Skönt att komma iväg lite bara jag och han ett tag. Blev till att köpa hårfärg då mitt försök att försöka ljusa upp håret lite igår kväll visst blev ljusare, men en släng av henna färg så ne.. mörkbrun färg fick snabbt ner i korgen när vi väl kom dit. Får väl raka av håret om jag nånsin ska kunna bli ljusare igen och det lär man väl inte göra. *hehe* Sen köpte jag nya bebismat skedar, smakportioner, banan gröt, haklapp, och en vatten flaska till Isabelle. Och middag till idag. Blev gryta. Så mumsigt!

Hampus är inne i nån period nu så fort han inte får som han vill så skriker han och sparkar och slåss omkring sig. Han har ett jätte skiftande humör. Ena stunden hur glad som helst för att nästa sekund få något utbrott. Jätte jobbigt, och man undra VARFÖR!? Kanske 2 års trot men jag har inte vart med om detta innan. Filippa har visst haft humör och har kunnat vara jätte tjurig när hon var mindre, men inte så hon tagit till våld. Ingen av oss har nånsin höjt en hand mot barnen, och Filippa har han inte lärt sig av heller för hon är som sagt ingen som slåss. Detta började redan innan dom började på dagis men nu tycker jag att det har blivit mer och mer. Man blir tokig på honom ibland. Tex. idag vid middagen blev han sur och smällde till mig rätt i ansiktet!

Vi kör med time outer när han håller på sådär men inget verkar funka för att det ska bli bättre. Vi pratade på BVC för ett tag sen om hans över aktivitet, och humör. Ska nog ta kontakt med dom här igen för ett nytt samtal, och även om råd hur man ska göra. Går mycket tid på just honom eftersom det är såhär.

Så nu är man rätt slut. Det har vart en krävande dag.
Ska ta ett glas vin med Martin till idol.
Sen känner jag på mig att det kommer inte bli så sent för mig idag.

Förresten så har jag tjuvstartat lite med Isabelle idag.
Hon är ju snart 4 månader så hon fick smaka lite på Banangröten.
Här kommer ett par bilder:








Tänkte bjuda på lite fredagsmys!

Ni måste verkligen ta en RIKTIG KOLL på detta klipp... och säg sen vad ni tror!!
Höj även ljudet rätt mkt så ni hör vad dom säger!





Ha en myspysig kväll! ;)

Postat av: Angelica

pojkar är lite mer vilda och ska testa gränser :) det blir lättare när dom kommer upp till tånoren men då är det ju flickorna som brukar stöka ist hehe allt har sin fördel, bara ta en dag i taget gumman, komemr ihåg att maximilian oxå hade en sådan där jobbig period när han var strax efter 2 år.

 2009-10-17     09:48:39
Postat av: elin

fy höll ju på att få en hjärtattack

 2009-10-17     10:34:57
Postat av: Minett

fy fan för dig carro!!! jag sket ju nästan på mig!!!

 2009-10-17     13:16:22     http://minett.blogg.se/
Postat av: Pernilla

fyyyyyyyyyyyyyyyyyyy.. jag skakar fortfarande, en kvart senare..... Jag tror jag vet hur en hjärtattack känns nu, och jag joinar ett gym i morgon, det var inget roligt alls... Antar att jag får skylla mig själv när jag läser andras bloggar såhär.... Söta bilder på barnen iaf =)

 2009-10-17     19:05:39     http://fjonkans.blogspot.com
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss