Söndag

Sitter på jobbet åter igen. Fick ta ett pass för en annan tjej som gick hem magsjuk igår. Hoppas man klarar sig. Har iaf städat av toa, golv och handfat inne i badrummet med allrengöring, och alcogel osv. Vill verkligen inte bli mer sjuk nu än vad vi redan varit. Tycker man känner sig lite "bubblig" men det eh nog bara för att man vet att någon vart magsjuk här *hehe* Brukar bli så psykist.

Blev tidigt i säng igår. Var trött som tusan. Känns som man lever lite i en ända stress. Jobba, sköta hemmet, laga mat, handla, vara med barnen osv. Jag älskar livet som mamma men vissa dagar känns det inte som man riktigt räcker till. Martin har ju vart hemma nu snart en månad. Värre kommer det bli sen när man måste upp tidigt som tusan för att lämna på dagis innan man ska till jobbet. Åhh jag vill vill vill ta körkort! Och jag tänker göra det oxå när vi flyttat. Jag ser det nästan som ett måste. Hade sparat mig sååå mkt tid att bara sätta barnen i bilen. Hade ett mål att ha körkortet till sommaren 2009, men jag tror inte jag kommer att hinna ta det tills dess. Vi får se.

Imorgon ska jag upp till BVC med Hampus. Det eh dags för honom att få sin 1 års spruta som vi inte kommit iväg och gjort ännu efter att vi sist hade tid och han var sjuk. Sen blir det någon rolig dag med feber, brukar alltid bli så med mina barn.

Imorgon går jag in i vecka 14. Tänkte lägga in en bild för er som eh nyfikna. Fast denna bilden är från vecka 12. Känner redan av bebis rörelser där inne lite gran så mysigt. Men just nu ere väl lite mer som ett "fladder" för er som vet hur det känns. Mår mkt bättre nu faktiskt. Jag hoppas jag kan jobba så länge som möjligt! Känner att jag/vi behöver varenda krona vi kan få. Tänkte ta ut mamma penning from med i mitten av Maj iaf har jag tänkt. Eller kanske rent ut av att det blir havande skaps penning, beroende på hur jag mår. Jag vill njuta av dom sista månaderna. Eftersom det här kommer vara min sista graviditet.





Usch känns som man kommit in i nån period som det inte händer så mkt alls. Det eh bara barn, jobb, plocka, fixa och dona hela tiden. Önskar man kunde hitta på något kul. Vill iväg på något mysigt, något som man kan göra även fast man är gravid! Något utöver det vanliga lixom. En spa weekend hade verkligen inte suttit fel. Eller tagit med sig familjen och åkt till något varmt land. Men det sist nämda för nog vänta tills jag fått bebisen och den blivit större! Längtar så mkt efte sommaren nu. Jag är ingen vintermänniska alls. Känns inte som man kan göra så mkt. Jag älskar promenader och att vara ute men nu när det eh kallt håller jag mig tyvärr inne. Får köpa hem en tränings cykel så jag kan röra på mig något iaf.

Ne nu ska jag ta och  få i mig lite frukost innan hon vaknar hära.

Jätte grattis Jenny till förlovningen.!! :)

Kram!
Postat av: Em

Hej!! Agge berättade att du oxå var gravid ler

Jag är beräknad den 19/7 enligt mvc

 2009-01-04     20:09:12     http://emskok.blogg.se/emsliv
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss