Barnen på dagis igen.

Inatt vaknade Hampus klockan kvart över 4, och var ledsen igen men så fort man atr upp honom blir han tyst. Så jag släpade ut en madrass i vardagsrummet och bäddade ner oss där för att inte väcka Martin. Han höll på att böka och stöka 2 timmar vred och vände sig brevid mig tills han tillslut somnade. Men det gjorde inte jag... Klockan halv 8 väckte jag Martin så fick jag gå in och sova 1 ½ timme iaf. Sen var det upp. TRött ont i huvudet!!

Käkade lite frukost. Sen gick vi allihopa tillsammans och lämnade små glinen på dagis. Sen gick vi hemåt. Innan Martin gick till jobbet vid halv ett åt vi resterna som var kvar från går dagens taco ätande. Lika gott idag.

Usch har nog min ischias nerv i kläm eller något för varje steg jag tar känns det som jag har en kniv som skär in i ryggslutet. (svanken) Ringde till försökrings kassan idag för att fråga hur det skulle gå till ifall jag skulle bli sjukskriven eftersom jag bara är timanställd. Ifall att har även ring min barnmorska så hon ringer väl upp mig här under dagen.

Ska jobba hela helgen hoppas det kommer gå bra. Torsdag, fredag, lördag, söndag...

Funderar på att ta bussen ner på stan innan jag hämtar barnen på dagis. Tänkte köpa hårfärg: Brun och göra lite slingor i kanske. Har så mkt utväxt nu! Rött är skitsnyggt men det tvättas ur så hiiimla snabbt och bli matt, så trist för det eh så läckert när det eh ny färgat!



Jag skulle behöva göra något skoj snart! Komma iväg, bort härifrån, om så bara för en stund. Jag håller på att bli gaalen. Idag är en sån deppdag. Man går till jobbet och är innanför dom här 4 väggarna. Jag längtar till sommaren! Jag är verkligen ingen vinter människa! Nä det tar knäcken på mig att bara sitta i det här skit Södertälje. Och ännu värre nu när vi inte kan köra med bilen någonstans som vi normalt brukar göra. Får ta buss eller promenad för att storhandla. Kalla mig bekväm och negativ, men vafan med 2 barn och ett i magen vore det kul att göra nånting nångång iaf!


Postat av: Mervi

Som tidigare skrivet: Du och jag ska fly till Ikea någon dag. :)

 2009-01-22     11:12:45     http://peggybundy.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss