Nu är det tomt här igen!

Gårdagen... Upp senare än jag borde för att börja jobba klockan 8.30. Hann iaf lagom till bussen. Jobbade till klockan 12. Sen tog jag bussen hemåt. Martin kom och satte Hampe på den bussen jag kom med, för att jag skulle upp till Hovsjö, och BVC för att han äntligen är helt frisk och kunde ta sin ett års spruta. Det gick bra. Men visst blev det pip när han fick en spruta i varje ben. Men det gick över på 5 sekunder. Han var jätte duktig. Lille man växer fint på sin kurva. Han väger nu 11 kg och är 79 cm lång. Han har blivit så stor mitt lilla hjärta.






Sen gick jag hem för att äta lunch. Slappade sen på soffan en stund innan det var dags att ta bussen för att åka och lämna av Martins mamsing vid tåget. Fyyyy vad kallt det eh nu det eh nästan så man inte ens vill gå ut. Iaf inte framåt kvällningen *brr brr brr* Hon kom iaf på tåget som hon skulle, och vi rullade hemåt med buss igen. Hem mot vår nu "folktomma" lägenhet. Har vart kanon mysigt att han alla här under dessa 3 veckor. Sara (syrran) och hennes sambo, MIna 2 bröder i olika omgångar. Martins bror, och slutligen hans mamma. Men nu njuter jag bara av att Vi bara Vi är här.

Gav barnen kvällsmat igår. Sen nattades dom vid halv 7 tiden. Vi tog en dusch jag och Martin. Sen slängde vi oss tillsammans på soffan och kikade på någon bra serie som jag inte kommer ihåg vad den hette. Men efter en halvtimme ca så satt vi och somnade båda två. Så runt halv 9 låg båda i sängen och sov som två barn.

Barnen har vaknat ett par ggr. inatt. Och Hampe vaknade och ville upp vid kvart över 6 så det var bara att gå upp. Men jag är faktiskt inte allt för trött. Jag tänkte låta Martin sova ut idag. Han får vakna när han vaknar. Han har fått vara uppe nu varenda morgon för att jag har vart iväg och jobbat så. Men i morgon får det vara min tur att försöka sova lite längre. Är ledig nu tills lördag. Då jobbar jag plus söndagen. Sen vet jag inte hur jag ska jobba. Är ingen som fått de nya schemat. Har vart mkt jobba nu hela julen och nyår och lite till så jag ska njuta av dessa 4 lediga dagarna och hoppas på att det eh lungt på jobbet så dom slipper ringa in mig.

Idag ska det tydligen bli runt  någon minusgrad bara runt lunchtid här i Södertälje. Så vi ska väl passa på att gå en sväng till Ica maxi och handla lite blöjor och sådär. REsten av dagarna sen blir det som det vart nu -10, och det klarar jag mig gärna ifrån. Det är FÖR kallt!

Usch! Ekonomin denna månaden... Någon mer som köpt för mkt än vad dom borde!?
Postat av: Therese

Ja vi har också handlat för mycket så nu har vi nästan inga pengar kvar... att man aldrig lär sej

 2009-01-06     12:00:48     http://thessia.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss