Bättre... Äntligen!

Fick detta av Minett, så gulligt av dig gumman!
Det är kämpigt ibland men som du skrev jag försöker och kämpar på.



Denna fick jag av min kusin Maria , det tackar man för. Tackar även för den fina förklaringen.

Jag skickar den vidare till Caroline i Södertälje som kämpar på med sin familj
trots att det är jobbigt och tungt ibland. Ge aldrig upp!



Reglerna för Awarden är enkla.
Jag som har mottagit Awarden, lägger upp den på min egen blogg, länkar till bloggen som jag har fått den ifrån.
I min tur delar jag den vidare till ALLA Mammabloggar som jag tycker förtjänar den!  Lämnar såklart ett meddelande inne hos Dem, om att de har fått den!

Jag ger denna mammablogg awarden till

Therese (mamma till Elias och Emma)
Mervi (mamma till Robin och Ida)
Anette (mamma till Isak)
Jenny (mamma till Liam och Vincent)
Angelica (mamma till Maximilian och Ewelin)
Regina (mamma til Casper)
Minett ( mamma till Tintin)



Idag efter lunchen tog jag med barnen ut 2 timmar för att leka och åka pulka och lite sådär. Var jätte mysigt och så skönt att komma ut i friska luften igen.





Har knappt orkat mig upp ur säng/soffa när jag mått som värst. Önskar ingen denna influensan!! Nu är jag äntligen bättre! Så skönt.

Så snart jag kände mig lite bättre var det dags att röja av här hemma. Det har en förmåga att se ut som ja jag vet inte vad så fort jag eh sjuk eller är och jobbar mycket. Martin har tyvärr bara gjort det allra nödvändigaste som man faktiskt måste. Laga mat osv. Men disk och tvättberg och leksaker överallt ja vad ska man säga. Ja det lämnades kvar i.

När jag fick krafterna tillbaka här i förrgår gjorde jag allt som behövdes. Dammsugade, diskade, plockade undan, tvättade och hängde upp det, bäddade rent i allas sängar för att få bort alla baccilusker. Höll på ca 5-6 timmar här med allt. Sen tog jag en rätt arg och bestämd diskution med min kära sambo att nu får det vara nog här hemma. Det ska vara på lika villkor. Det ska inte väntas med att jag ska komma hem från jobbet för att göra saker eller i detta fallet vänta tills jag eh frisk. Ibland känner jag mig bara som en robot eller ett köttstycke, och inte särskilt mkt mer. Känner mig rätt ouppskattat och förgivet tagen emellanåt. Det med att dela på att gå upp med barnen har funkat jätte bra sen jag flyttade tillbaka, helt utan några problem. Jätte skönt det!


Så jag hoppas att även detta kommer funka:
Nu har jag nämligen fått sätta lite regler här hemma... tyvärr så behövs det!

1. Innan vi köper diskmaskinen nu vid flytten som vi ska, så ska det diskas efter varje måltid.

2. Barnen får hålla sig med sina leksaker i sina rum ( som annars ligger öööverallt i hela lägenheten), dom ska städas upp varje kväll innan barnen lägger sig. Då får Filippa klart hjälpa till så gott hon kan.

3. Varje söndag ska vi ha städ dag här hemma.
Då ska det, dammsugas, dammas, och skuras golv.

4. Inte slänga kläder där helst det behagar. Tvättkorgen nästa, när man klär av sig för dagen. Funderar på att skaffa en tvättkorg i vårt sovrum om det nu ska behövas för att kläderna ska hamna dära.

Det eh inte mkt begärt. Jag eh minst lika trött som Martin. Men jag försöker iaf för allas skull för att vi ska få ha det fint/bra men ibland orkar jag inte med allt bara. Inte ensam. Vi är inte barn längre man måste väl kunna ta rätt på saker efter sig, plocka bort och lägga tillbaka saker där man tog det.?

Han har lovat att han ska skörpa sig så att det kan funka här hemma.
Och grejen att jag vet att han kan så himla väl, för i perioder är han hur duktig som helst!



Ni som oxå har barn och så, eller i allmänhet. Hur har ni det hemma?
 Vem är det som gör saker hemma? Hjälper era karlar till?
Vad har ni för rutiner?


Postat av: Therese

Här hemma är det jag som sköter allt och då menar jag allt =)

 2009-01-19     19:27:06     http://thessia.blogg.se/
Postat av: Mervi

Tack skall du ha Carro för utmärkelsen!



Nja, jag har ju fått sova ut men det räcker inte.. Det är något som en veckas semester kan råda bot på. Att jag vet att jag får koppla av och verkligen ladda batterierna. Det räcker inte med bara någon sovmorgon då och då.



Vi måste fly till Ikea någon dag du och jag. :)



Pusspuss!

 2009-01-20     09:55:06     http://peggybundy.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss