Grå dag, lika dan som jag!

Usch vilken trist och grå dag! Man känner sig inte riktigt på topp. Igår beslutade vi oss för att vi ska sälja våran bil. I och med att Martin fick 13000:- att betala i rest skatt och att vi har ett lån på 4000:- i månaden så känner vi att det är det enda rätta, vi har inte råd med  en bil just nu. Var tvungen att avboka ultraljudet som jag hade sett fram emot på tittut. Känns skit trist, allt kul bara bort... Går bara här hemma och är högst här i krokarna när man väl eh ute. Är van att kunna hälsa på familj, och nära och kära. Men nu kan/kommer vi inte ens kunna det. Jag önskar man vann på Lotto. Ska bli så skönt när både jag och Martin jobbar båda två, och lånet när klart! Sen kan vi börja leva på riktigt.

Gråtit mkt senaste dagarna... är så sjukligt trött just nu... Mått skit illa i 4 dagar. Tröst äter till ingen nytta alls. Har inte vart så trött nånsin som denna graviditeten. Fast å andra sidan så är det mkt som händer runt omkring. Full rulle hela tiden. Och jag kommer inte ens till dagis med barnen. Så det blir ingen direkt vila. Magen eh tung nu och värre ska det bli. Längtar som bara den tills bebban kommer. Det är faktiskt det  som man ser fram emot nu, längtar och väntar. Tiden tills dess känns som den kommer bli rätt så mkt som det eh nu.  Jag måste försöka vara stark för jag vet att det blir bättre. Men det kommer dagar och stunder i livet som bara känns förjävliga och rätt tunga. Är så glad att jag har min älskling och mina underbara barn... Ni får mig att se ljuset i mörkret!

I helgen ska det bli fint väder! Brukar må och vara lite gladare då. Jag ska försöka rycka upp mig och hitta på lite i helgen med min familj. Det hjälper inte att gråta, eller tröst äta och allt det där. Blir lixom inte bättre än vad man gör det, att gräva ner sig det hjälper inte alls. Allt blir så extra känsligt när man är gravid oxå, har vart rätt oki faktiskt fram tills nu.



Har inte ni oxå såna här dagar & stunder när allt bara känns hopplöst och förjävligt!?
Postat av: Malin Gustafson

Tänkte på det där med dagis, är du sjukskriven?! I så fall har du ju rätt att ha dem där och då kanske det skulle finnas möjlighet att Martin lämnar dom innan han åker till jobbet! Annars kan man ju alltid söka om dispens och det tycker jag nog att du borde ha rätt till med tanke på er situation.

 2009-04-09     13:47:49     http://stunderilivet.blogspot.com
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss