.*. Lördag .*.

Igår när jag väl hade piggnat till vart den en långsam prommis till Ica Maxi. Gick dit för att köpa saker till en smoothie, så jag slipper slänga i mig massa godis när sötsuget faller in. Blev Natrurell lätt yougurt, linfrön, kiwi, frusna jordgubbar som jag mixade ihop när vi kom hem! Supergott verkligen, både mättade och stillade socker suget!! Tack för tipset Anette! Blandade en hel kanna igår så det blev ett glas sånt, här på morgonen när jag vaknade. Behövdes verkligen en vitamin kick för att starta dagen idag.



Natten har varit förjävlig rent ut sagt! Jag skulle ju försöka komma i säng relativt tidigt, men jag fastnade framför ett superbra avsnitt av: Without a trace. Sen gick jag och la mig i vårt sovrum och kikade klart på det lilla som var kvar av filmen Australia. Då börjades det... Filippa hade någon konstig skällande hosta, hon hostade, & grät helt hysteriskt och höll på så att hon nästan spydde. Gav henne först vatten så hon fick dricka, och sen hostmedicin. Sen la jag henne brevid mig på Martins sida i våran säng, sen började Hampe och helt plötsligt och skulle ha välling. Sen har dom hållt på om varannat hela natten... så den där "ta igen sig sömnen" jag pratade om kunde man ju bara glömma! Till på köpet skulle lilleman i familjen upp klockan halv sex i morse. Ibland är det ju bara för härligt att vara småbarns förälder! ;)

Idag kommer älsklingen hem, vet inte när men det lär bli runt eftermiddagen/kvällen nånting. Det hade gått jätte bra därborta igår, mormor tyckte han var så snabb, duktig och effektiv. Så det var ju skönt dom var nöjda, kanske han får lite fler saker att göra där borta framöver.Vet inte vad man ska hitta på idag. Barnen är ju inte riktigt 100 uppenbarligen. Men sen har ju aldrig lite frisk luft skadat, bara man klär på dom ordentligt. Är klarblå himmel här redan.

Måndag = Lön & Barnbidrag här i familjen. Jag ska faktiskt färga och slinga mitt hår då har jag tänkt. Gjorde det förra sommaren och det blev sån här färg.. Kul med lite förändring! Även om det bara en slingor så gör det mkt liv i håret.



Nej nu river barnen hela lägenheten låter det som *hehe*

Hej Hopp!

 
Postat av: Johanna

tack : )

 2009-04-18     13:40:55     http://baradu.webblogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss