.* . Liten sjukling .*.

Idag är det snorigt, nysigt och hostigt här hemma. Verkar som att Hampe håller på att bli sjukling. Skulle vart hos sjukgymnasten klockan 8.45 men Martin kunde inte vara hemma från jobbet = lika med ingen som kan passa barnen. Så jag får boka om det till ev. torsdag, när jag ska till BVC  för 1 ½ år kontroll med Hampus om han nu är pigg då.

Vaknade vid halv 5 i morse av att Filippa hade växt värk i bennen. Gav henne Alvedon och tog hudkräm och masserade henne på bennen en stund. Sen gjorde jag min vanliga runda. Toaletten för att kissa och sen ett stort glas vatten. Tog säkert en timme för mig att somna om. Låg och vred och vända på mig fram och tillbaka innan jag äntligen måste ha somnat. Strax innan 7 kom båda barnen in som vanligt. - Mamma nu eh vi vaakna. *hehe* Så det var bara kliva upp.

Puttade på lillebror som sover här ute i vardagsrumet när han är här, och sa åt honom att gå in och lägga sig i våran säng. Tänkte så han fick sova i lugn och ro.  Han har vart här lite över en vecka nu. Tror han ska hem idag. Idag kommer iaf mamsen och dom hem igen från Dalarna.

Jag måste iväg och handla idag. Nu är det verkligen utplockat här hemma! Tänkte be lillebror att passa Hampus en stund eftersom han som sagt verkar lite krasslig, så kan jag ta med mig Filippa till affären. Ska bli så skönt. På Filippas födelsedag nu på torsdag kommer dom och byter ut kylen här så nu får vi både kyl och frys. Äntligen! Har verkligen vart jobbigt att bara ha ett frysfack. Så nu kan man handla hem lite mer åt gången framöver.

Magen växer så det knakar just nu, och det känns verkligen. Har sån växtvärk vissa dagar! Ska tillbaka till barnmorskan nästa onsdag då var det 5 veckor sen jag var där sist. Får se vad SF måttet ligger på då. Jag har gått upp 4 kg sen inskrivingen nu. Och dom sista 3, är nu på 4 veckor, vägde mig nu på morgonen. Mindre bra! Vart alldeles för mkt god mat och snask nu under påsken och så. Blir inge mer godis nu för min del. Och ska försöka sköta maten bättre! Jag vet precis hur man ska och borde äta sen att man kanske inte gjort det nu är ju en annan femma! Vissa dagar eh jag sådär sjukligt hungrig fast jag kanske bara ätit 2 timmar innan. Då slänger man i sig nån macka eller nåt snabbt bara som egentligen bara eh skit! Vad äter ni när suget faller in som man inte behöver gå upp hundra kg av, och som man ändå blir mätt på!?
Postat av: Jossan

Man ska ju gå upp typ 11-13 kg under gravidetiten, så jag tycker du ska slappna av lite. Men jag är också lika dålig på att äta nyttigt när suget faller på. Mycket frukt blir det ju, men det mättar ju inte så mycke. Försöker se till att äta flera måltider bara, sen spelar det inte så stor roll vad man äter. Bara man inte trycker i sig socker..

 2009-04-14     11:42:27     http://josefinloof.blogg.se/
Postat av: Malin Gustafson

Jag har precis smällt i mig sju chokkladbollar! ångest

 2009-04-14     15:26:01     http://stunderilivet.blogspot.com
Postat av: Alexandra!

Hoppas din son blir bättre snart!



Haha jo det är ett jäkla ös, främst på kvällen som sagt. :)

Jag brukar käka makrillsburkar när det där suget kommer! Du vet, i tomatsås! MM!! :D



Ang youtubeklippet, man ska kopiera det som står under "embeed", det under URL adressen, sen klistrar man in det under "HTML" på bloggen, och sen uppdaterar man. Skitsvårt att förklara, en vän fick visa mig. :)

Hur är det annars då?



Kram! :)

 2009-04-14     16:08:31     http://molleralexandra.blogg.se/
Postat av: Anette/Toka

Tryck i dig nötter ist.

Mycket fibrer, BRA fett och lite kalorier i förhållande till resten.

Alla nötter utom jord.. FAN.. du är väl nötallergiker kom jag på mitt i meningen!?!? :/



Hmm isf naturell yoghurt av nått slag, me linfrön och bär, de mättar bra och stillar sötsug!

 2009-04-15     07:15:50     http://min.blogg.se/
Postat av: Jonna

Gör en smoothie.. blanda typ lättyoghurt med banan och frusna jordgubbar och mixa sen det.. mättar jättebra.. :)

 2009-04-15     10:09:10     http://www.freewebs.com/jonnaodevil
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss