Sjukstuga, bak, och nyttiga saker!

Dagen har tillbringats mesta delen i köket, med bak och matlagning. Har bakat bullar inför imorgon till Flippans födelsedag + matbröd (frallor) med havregryn och linfrön i till Hampe så han får i sig något nu när han eh sjukling.

Martin kom hem från jobbet här för ett tag sen och nu har både han och Filippa deckat på soffan, och Hampe ligger och vilar och kikar på film.



Tog tempen nu på honom efter att alvedonen slutat verka, men den går uppåt 39.4. Men han dricker bra och äter det han har lust med, har tillomed ätit lite mat när vi andra åt så det går nog ingen nöd på honom.

Får se när Martin vaknar om han ska cykla iväg och hyra ett par filmer. Jag har förbjudit honom att ladda ner film. Hade vart lagom kul att åka dit på nåt så dumt som att ladda ner film när vi väl blivit skuldfria sen. Då vet jag inte vad jag hade tagit mig till. Även om chansen inte är så stor så är det ju dryga böter om man mot förmodan skulle bli haffad. Har llovat han film kanaler istället eller att vi kan gå med i en filmklubb och betala 199:- i månaden så kan man hyra hur mkt film man vill som är relativt nya..

Tack för alla tips vad det gäller nåt nyttigt att stoppa i sig när hunger och sötsug faller in. Jag röstar starkt på dessa förslag:

Anettes
*naturell yoghurt av nått slag, me linfrön och bär, de mättar bra och stillar sötsug*
Jonnas:
*blanda typ lättyoghurt med banan och frusna jordgubbar och mixa sen det.. mättar jättebra..* 

....................................................................................................

Alexandra: Jag brukar käka makrillsburkar när det där suget kommer! Du vet, i tomatsås!
Jag tycker oxå jätte mkt om makrill men tycker inte det mättar så mkt om man bara ska äta det, eller så blir man iaf hungrig väldigt snabbt igen.



Ska köpa hem lite av det först nämda.
Både nyttigt, gott och mättande som sagt!!
Postat av: Emelie

Vad roligt att du kommenterade=) Jag ska garanterat följa din blogg. Vad roligt med en till i familjen!

 2009-04-15     23:03:06     http://emyc.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss