Gravid idag i vecka 29+4.

Jag orkar verkligen inte mer. Det blir bara värre och värre för varje dag som går... Tog oss ner på stan en sväng idag hela familjen.. med buss! Åt lunch och gick i bara ett par affärer och kikade. Sen så min kropp ifrån helt och hållet. Känns som magen ska sprängas och jag börjar bli för tung för min egen kropp nu! Fötterna typ pressas ner av tyngden och gör jätte ont i. Ryggen orkar inte och värker så jag håller på att... lika så med bäckenet. Med gråten i halsen satte jag mig och familjen på en buss hem och kämpade mig upp för våran sk. helvetes backe.

Den/dom som säger att det är underbart är gravid och
verkligen menar  det.. ja dom skulle jag vilja vara just nu!

10 veckor kvar nu & hur f*n ska jag klara detta!?





Självförvållat.. det kan man svara både ja och nej på, visst 3 barn på kort tid. Men man ska väl ändå inte hålla på att gråta och ha sån jäkla smärta så att man håller på att avlida på plats. Jag funderar starkt och helt allvarligt på att sterilisera mig sen efter detta barnet. Jag har gjort mitt på barnfronten även om jag är ung. Vad som än händer i framtiden vill jag inte ha några fler barn. Och jag vill inte ha nån "sladdis" om många år. Jag vill ha 3 barn som jag hade bestämt redan innan att högst högst 3. Jag vill kunna ge dom all tid, kärlek, pengar, & saker som dom behöver och det räcker gott och väl med 3! Man ska kunna funka rent praktiskt som familj. Med saker, boende, bil, semester osv. Nej 3 barn räcker gott och väl för mig! Ska prata med min barnmorska nästa gång vi ses vad det finns för alternativ inom sterilisering.

Jag går alltid upp, eller det ser iaf ut som jag går upp typ 100 kg när jag är gravid oxå. Just nu ser jag ut som en ballong med armar och ben. Känner sig som en flodhäst. Så fort jag har slutat amma, får hoppas att det går denna gången. Så ska jag ta tag i min vikt på allvar. Jag vill inte vara en "knubbis, tjockis, eller mullig tjej någe mer. Gick ju ner til 69 kg förra sommaren och mådde bättre än nånsin. Ska kämpa efter detta!! Jag vet hur jag kan och vill se ut!! Och det eh inte såhär...

Postat av: Elin

vilken stor mage du har redan! Hur mycket har du gått upp nu?

Kram

 2009-05-01     09:03:31     http://theworldofelin.blogg.se/
Postat av: Carro

Har gått upp 6 kg nu..

 2009-05-01     09:51:17
Postat av: Jossan

Stackare!!! Förstår att det är tungt. Du MÅSTE vila mer, förrstår att det måste vara jäkligt svårt med två barn i den åldern men det är ju det enda som hjälper. Jag lider verkligen med dig gumman!!!

Kram

 2009-05-04     12:01:45     http://josefinloof.blogg.se/
Postat av: Hanne

6kg! Det är ju fan ingenting.. va duktig du e! Hur gör du?? Jag har fan gått upp minst 12kg redan.. :(

 2009-05-05     10:11:01
Postat av: Carro

Det eh inte mkt du eh smal Hanne, och jag har ändå lite sen innan "att ta av", jag äter helt normalt. Har bara tagit bort godis och sånt nu. Försöker tänka på att det SKiT = snask och sånt, ska jag ju ändå kämpa bort sen. LIka bra att försöka stå emot det redan nu.

 2009-05-05     11:26:36     http://saganomcaroline.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss