Graviditets förvirring AB


Sådär då har man varit iväg hos barnmorskan. Allt såg bra ut!

Blodtryck: 118/79.

P-glukos:6,5 (strax efter frukosten)

Fosterljud: 144

HB värde: 122

Vikt: + 5 kg sen inskriveningen

SF mått: 29 (precis vid den högre strecket av kurvan)
Fortsätter magen att växa såhär mkt uppåt på kurvan
 så var det prat om ett ev. tillväxt UL.


Är så sjukt förvirrad när jag eh gravid, har varit det varje gång! Och just nu ere nog som värst med denna graviditeten. Kom till BM som jag hade skrivit upp klockan 9. Då hade jag inte tid fören klockan 10.30 egentligen. Men hon tog emot mig iaf. Fick en tid till glukos belastning nu på måndag 07.30 trodde jag och stoppade lappen ner i väskan, kommer sen på, på bussen hem att jag har läkartid på måndag klockan 9. Och glukos belastingen tar ca 2 ½ timme så det hinner jag inte tänker jag och ringer min barnmorska när jag kommer hem och säger att vi måste boka om tiden pga av läkarbesöket på måndag. - Men Caroline säger BM. Du fick ju en tid onsdag 29/4 klockan 07.30. Jag kikar på lappen i väskan och visst har hon rätt! *hehe* Suck.. vad säger man.

Martin är iväg på Ica Maxi och handlar med sin jobbar kompis och jag ringde och bad han köpa en filofax! NU är det dax att börja anteckna vad när och hur jag ska göra. Lagom snurrigt annars att komma ihåg allt. DEn lilla boken lär säkerligen bli min bästa vän resten av graviditeten och ett tag efter.
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss