Gäääsp

Inatt känns det som man knappt lyckats sova något alls. Som om man legat i någon slags dvala. Vaknat av minsta lilla ljudet. Är så jobbigt när man har såna peroider och nätter. När Martins klocka ringde i morse klockan sex var jag mer eller mindre klarvaken. Så det var bara att gå upp. Även fast inte barnen var vakna ännu. Men det tog inte lång tid fören dom vaknade. Hampe har blivit sämre, han var glödhet när han vaknade, och hostar mycket, så jag tog tempen på han nyss. 39 grader hade han... Så det blir bara kall dryck och glass och sånt för honom idag.

Så typiskt. Imorgon fyller Filippa 3 år. *STORA TJEJEN*
Hoppas inte vi oxå ska bli sjuka nu. Allra minst Flippan imorgon iaf. Hon eh med lite hostig nu på morgonen. Det får bli vi i familjen här hemma imorgon. Har tackolov trollat fram lite pengar tills dess. Så det blir tårta och lite fika. Har vart en dålig månad den som var penga messigt. Martin fick bara ut en strunt summa i lön för att han var borta från jobbet där vid inspelningarna. På måndag är det löning, då ska vi köpa henne en ny cykel, en jättefin rosa som vi har hittat med stödhjul, han har valt ut den helt själv när vi varit och kikat.

Martin jobbar idag till 16, sen imorgon har han tagit komp. ledigt för att Filippa fyller år. På fredag och lördag ska han vara borta, hemma hos min mormor och hjälpa dom att klyva och stapla ved så dom får iordning där. Så han kommer väl hem lördag kväll skulle jag tro. Vad vi ska göra vet jag inte, nu när Hampe är sjukling. Får bli inne och se film och kurera sig och hoppas på att det snart blir bättre.
 
 
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss