Medans det sovs

Njuter av min lediga dag idag och sitter här medans resten av "ligan" sover *zZz* ännu. Sen får man inte ha datan ifred. Det har vart ett eget dataspelande sen grabbarna kom med WoW (world of warcraft). Var min dag att gå upp med småglinen i morse. Hampe vaknade klockan 7.

Igår hade vi en jätte mysig dag. Jag jobbade fram till 12 igår. Sen tog jag bussen hem. Käkade lite lunch. Sen tog jag med mig lillebroren och barnen plus Katja och henes 2 små sötisar, och gick upp till Torekällberget och kikade på dom djuren som fanns kvar. Sen blev det fika paus på deras fik där uppe. Det är såå mysigt dära. Och barnen älskar det! ´Var dock lite kallt. Vi var iväg 4 timmar. Idag är det oxå kallt 2 minus. 

Fattar inte att det är sån skillnad på luft! Här i Stockholmstrakten blir det så isande kallt på bara några minus. Men åker man 20 mil norr eller söder så är det genast en helt annan luft. Då kan det vara 15 minus och ändå inte kännas som när det tex är 5 grader här. På det sättet suger Sthlm. Jag är ingen vinter människa. Inte när man bor här iaf. Ska det vara kallt och vinter kan det väl iaf få vara lite snö så man kan ut med barnen och göra massa skoj. Pulka, snögubbar och så.

Tänkte slita med "gänget" idag på en prommis efter det vi ska göra. Måste iväg och handla inför morgon dagen. Då är det nyårs afton och jag ska jobba natt. Undrar hur det ska gå. Jag eh trött redan vid nio tiden på kvällen i vanliga fall nu ska jag jobba från 22-08. 

Berättade på jobbet igår att jag är gravid. Dom tog det bra och sa jätte grattis och att det var bra att dom visste ifall jag mår illa pga av bebisen så det inte blir missförstånd oss emellan. Igår gick jag in i vecka 13. Tiden har gått så snabbt. Min syster fick reda på igår att dom väntar en liten kille på deras rutin UL så deras Alice ska få en liten lillebror. Jag längtar så tills det eh dags för oss den 5 februari att se vad som "bor" inne i min mage.  

Ne nu ere dags att klä på sig lite.

Ha en bra dag!

Kram
Postat av: Mervi

Heeeej stumpan! Jag är ännu uppe i luleå och kommer hem nästa vecka måndag..

Tänkte önska er ett gott nytt åt och så måste vi träffas när vi kommit hem igen..! pösspöss

 2008-12-31     11:59:29
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss