Äntligen är det kväll...!

Karlfritt idag. Martin åkte till Skåne i morse. Begravning för hans farfar i morgon. Han kommer hem på lördag igen.

Det är äntligen kväll. Har hållt på från runt klockan halv 9 i morse till kvart i 3 att röja och städa här hemma. Höll på non stop så gissa om det behövdes. Har inte ens blivit klar. Har tvätt kvar att vika bort och skura golven men det får vänta tills i morgon efter jobbet. Har nog aldrig sett ut så nånsin hemma. Katastrof! Dom som känner mig vet hur ordningsam jag är. Men musten har helt gått ur mig sen en bit in på graviditeten. Trötthet och illa måående har gått hand i hand. Iaf så ere fint och rent och alldeles ostökigt här hemma nu!

Hämtade barnen strax över 3. Tog bussen ner på stan behövde nässpray, helt igenom täppt utan nu hela natten som var och hela dagen har jag kämpat mig igenom men en igen korkad näsa *hehe* Passa på att kika lite på alla stånd som fanns där nere på stan. Fanns massa olka som en liten julmarknad kan man säga. Toppen mysigt. Sen tog vi bussen upp till där vi bor. Förbi Ica för att handla lite mat och frukost grejer, köpte en dvd film till Martin som jag vet att han ville ha en och film till Filippa med "meckar micke", som hon valde ut själv.




Till middag gjorde jag en fläskfile gryta med annanas, färska chapioner, lök, matlagningsgrädde, spadet från annanasen. Och en skvätt soya för färgens skull mest. Och till det blidde det ris och jätte gott blev det. Får se hur länge jag får behålla maten ;) Igår kväll låg jag och spydde som en räv. Vissa dagar eh hemska. Sista dagarna har jag nog iaf spytt minst en gång om dagen. Hoppas detta går över snart! Jag har inte mått såhär illa och kräkts så mkt med någon av dom tidigare barnen. *pust*

Dukat av efter maten. Fixat disken. Bytt bajs blöja. Borstat tänder på små glinen. Lagt Hampus. Filippa sitter och ser "små einsteins" det eh snart slut då ere natti natti för henne med. Blir upp tidigt i morgon ska lämna dom 7.20 på dagis för jag ska hinna till jobbet till 8.30 sen jobbar jag till tolv. Min suster och Matte kommer nog redan i morgon verkar det som.

Nee nu tog barn programmet slut nu ere som sagt natti för lillan och även mig kort därefter.
Postat av: Lindah

ah det är fan helt sjukt, Värst av allt är att hennes morsa iprincip tycker hon gjort rätt för att det itne fanns kontrkat, FAST hon vissteom det hela tiden, Där av hon fick hyra den..



Men ah man lär sig av sina misstag och jag ber till gudarna att hon inte går ute ensam!

 2008-12-18     19:30:04     http://lindahh.blogg.se/
Postat av: Therese

hör av dej om du har lust att träffas i helgen =)

 2008-12-18     21:03:50     http://thessia.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss