Jule stress

Jaaaa... vad ska man säga det har vart 2 knasiga, roliga, hektiska dagar *skrattar* Igår kom min syster och hennes kille . hit. Vi packade in oss i våran bil som nu stått ett par månader, eftersom Martin inte får köra nu. Sätter fast barnen. Oss själva. Sen vrider Matte om nykeln på bilen... STENDÖD! Batteriet har tydligen stått och laddat ur totalt. Vi tar och rullar ut bilen ur garaget. Det kommer en man och hjälper oss, men Matte får inte igång bilen iaf. Mannen som hjälpte oss hämtar sin bil, medans jag sliter fram strart kablarna. Han hjälper oss att ladda tills vi kan komma iväg. Vi kör sen till närmsta mack för att tanka. Vi kommer fram. Precis när jag säger till Matte. Stäng iNTE av bilen, så vrider han om nyckeln och stänger av. Han försöker få igång den igen, men nix tvärdöd... Vi tankar, sen går vi in på macken för att betala. Jag frågar om någon där har en bil som kanske kan hjälpa oss att bara få igång våran bil. Mannen på macken tar med ett batteri ut och hjälper oss. Vi kör iväg. Kör till Fruängen och vänder för att ladda upp batteriet. Sen kan vi äntligen göra det vi tog bilen för att åka iväg och göra. Åker till Jysk där jag ska ha en duk till köks bordet. Sen in på en affär där jag hittade en julklapp till Martin som jag vet att han pratat om många ggr att han skulle vilja ha. Vill inte skriva det här förens julen eh över. Sen åkte vi och handlade på Ica maxi. Och jag hämtade ut min julklapp som jag önskat mig.


www.storkhjalp.se/angelsounds.asp



Idag har jag fixat och donat här hemma. Tagit upp granen och klätt den. Så nu eh den på plats. Slagit in lite julklappar som jag köpte igår. Sen har det vart julbak för hela slanten. Har bakat lussekatter, bondkakor, mjuk pepparsocker kaka, och imorgon blir det knäck, när vi kommit hem från Skärholmen.

Här kommer lite bilder från dagen!









Postat av: camilla

hehe tackar, men jag är faktiskt svarthårig nu ahhaha. Som det kan gå, skulle göra det blondt och det blev grått, sen löste ja problemet genom att göra det svart helt enkelt :D



Hoppas allt är bra med er? Planer på att flytta till KRstd igen?



kramis

 2008-12-20     23:33:29     http://muharremi.blogg.se/
Postat av: Mervi

Hej heeej! Jag har haft fullt upp här uppe i norr, och våra mobiler blev spärrade några dagar här oxå så jag kunde inte svara på ditt sms. Jag önskar er en god jul tillbaka! :P

Hur går det med lägenhetsletandet?

Kram!

 2008-12-26     18:04:59
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
Rss